Szpital Sztum

Strefa Pacjenta

Strefa Pacjenta

W American Heart of Poland (AHP) pragniemy zapewnić pacjentom kompleksową, wielospecjalistyczną i nowoczesną opiekę medyczną.

Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi, które pomogą podnieść jakość naszych usług. Opinie, sugestie, skargi czy wnioski można składać pisemnie lub ustnie bezpośrednio w siedzibie zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy, bądź też za pośrednictwem poczty elektronicznej.

W tym celu w AHP zostało powołane stanowisko Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta.

W sprawach dotyczących poszanowania praw pacjenta prosimy kontaktować się z  Pełnomocnikiem ds. Praw Pacjenta

Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.

 

Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta 

adres poczty elektronicznej: [email protected]

adres do korespondencji: Ul. Mikołaja Reja 12, 82-400 Sztum

 

Instytucje, w których można składać skargi i wnioski:

adres: ul. Rakowiecka 26/3, 02-528 Warszawa

adres poczty elektronicznej: [email protected]

Link do strony: Skargi i wnioski / Biuletyn Informacji Publicznej / Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) – finansujemy zdrowie Polaków

adres: ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk

adres poczty elektronicznej: [email protected]

telefon: 58 32 18 627

adres: ul. Chocimska 6 , 00-791 Warszawa

telefon: (22) 583 66 00

adres poczty elektronicznej: [email protected]

link do strony: Prawa dziecka – Rzecznik Praw Dziecka (brpd.gov.pl)

adres: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa

adres poczty elektronicznej: [email protected]

Link do strony: Rzecznik Praw Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Telefon: 800 190 590 (czynna całą dobę- przez 7 dni tygodnia)

Link do strony: Telefoniczna Informacja Pacjenta – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Udostępnianie dokumentacji medycznej odbywa się zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

Wnioskującym może być:

  • pacjent,
  • przedstawiciel ustawowy pacjenta,
  • osoba upoważniona przez pacjenta
  • po śmierci pacjenta:
    • osoba upoważniona przez pacjenta za życia
    • osoba, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym
    • osoba bliska pacjentowi, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.

Forma udostępniania dokumentacji medycznej pacjenta

  • do wglądu w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych
  • poprzez sporządzenie wersji papierowej np. kopia, wyciąg, wydruk
  • elektronicznie tj. poprzez e-mail, na nośniku

Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej

  • W celu usprawnienia procesu zachęcam do skorzystania z przygotowanych przez nas formularzy:
    • WNIOSEK o udostępnienie dokumentacji medycznej pacjenta
  • Gotowy wniosek można:
    • składać w siedzibie, przesłać pocztą lub skanem na adres zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy

W celu uzyskania informacji dodatkowych, ewentualnych pytań prosimy o kontakt z Kierownikiem Administracyjnym, Sekretariatem zakładu leczniczego, którego sprawa dotyczy.

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych oferuje szybką, pozasądową ścieżkę do uzyskania rekompensat dla osób, które podczas pobytu w szpitalu uszczerbku na zdrowiu. Świadczenia FKZM przysługuje także bliskim pacjenta.

Szczegółowe informacja dotyczące Funduszu znajdują się na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – Rzecznik Praw Pacjenta – Portal Gov.pl (www.gov.pl).